L'equip de professionals dels Serveis Socials de l'Ajuntament d'Avinyó treballa en primera línia detectant i donant solució a les necessitats dels col·lectius més vulnerables. Des que va començar la pandèmia de la Covid-19, han concentrat els seus esforços a pal·liar les problemàtiques que l'emergència sanitària ha provocat en algunes famílies d'Avinyó. I això ho han fet sense deixar de resoldre les qüestions diàries no relacionades directament amb la covid-19.
Accions especials dels Serveis Socials durant la crisi de la Covid-19
⇒ Mantenir el contacte amb els nens i nenes de l’Aula socioeducativa fent seguiment, proposant-los activitats, ajudant-los amb certes tasques escolars i fent suport emocional.
⇒ Detectar casos de famílies on faltaven dispositius electrònics per seguir les classes i/o on hi havia problemes de connectivitat i resoldre’ls.
⇒ Seguiment de dones en situació de vulnerabilitat i coordinació amb el SIAD o derivació.
⇒ Gestió i repartiment de les targetes menjador pels alumnes becats.
⇒ Reestructuració del SAD per poder atendre presencialment els casos de major complexitat i necessitat i fer el seguiment de la resta.
⇒ Coordinació amb el servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona per arribar a totes les persones més vulnerables independentment de si eren usuaris o no del servei de teleassistència o de Serveis Socials.
⇒ Contacte i detecció de necessitats a totes les persones majors de 65 anys del municipi (s’ha contactat entre 180-190 persones) resolent demandes i restant a disposició per qualsevol cosa, en qualsevol moment.
⇒ Serveis puntuals, a demanda, de compra i farmàcia principalment segons les necessitats detectades o manifestades.
⇒ Repartiment aliments i ampliació de les ajudes via Creu Roja per arribar a totes les demandes presentades.