L'Ajuntament dona resposta a les qüestions que més preocupen als veïns d'Avinyó durant aquests dies de confinament i d'emergència sanitària. Un exhaustiu recull d'informació pràctica que inclou telèfons, horaris i informació clara i concisa sobre el Coronavid-19.
De moment el CAP es manté obert en els horaris habituals. Si no pogués ser així, s’avisaria la població. Ara bé, abans d’anar-hi cal trucar i us donaran les indicacions pertinents. Cal fer cas sempre dels canals oficials de la Generalitat i del Departament de Salut.
Els responsables informen que hi ha casos però no tenen dades concretes. Les proves només els fan als que cal derivar a l’hospital. Hi ha gent que ho està passant a casa amb control de símptomes des dels CAPS, a domicili quan és necessari.
Actualment no hi ha un tractament específic per al nou coronavirus, però si que n’hi ha molts per controlar-ne els símptomes. Si tens coronavirus o sospites que en pots tenir:
Molt. Les autoritats sanitàries indiquen que el confinament és clau. No es pot sortir de casa. Les persones d’edat avançada, malgrat que estiguin sanes i actives, no poden sortir a comprar. Millor que hi vagin els familiars o alguna veïna o veí.
Actualment no es considera que tinguin un risc més gran ni tampoc hi ha dades que el coronavirus pugui passar al fetus, i per tant, és poc probable que pugui causar anomalies. En tot cas, davant la sospita d’infecció (febre, tos, dificultat respiratòria) cal trucar a la llevadora o a l’equip assistencial.
Els afecta d’una manera molt lleu. De fet n’hi ha que ni tan sols presenten símptomes però en són transmissors. Ara bé, davant qualsevol símptoma, cal trucar al CAP.
Sí, mascaretes FP2 i bates impermeables. Tot d’un sol ús. N’han d’arribar però, de tota manera, tothom que en pugui proporcionar ho pot portar al CAP d’Avinyó.
Des del primer moment s’han fet les gestions. Les famílies estan informades i, si no hi ha res de nou, en 1 o 2 dies els arribaran.
Sí, es fa periòdicament amb els diferents mitjans telefònics i l’educadora segueix fent atenció i recomanacions no presencials. I també resol qualsevol incidència via telefònica (custòdies, desplaçaments, etc.). Està sempre localitzable.
Hi ha els següents telèfons: 900 900 120 (atenció 24 hores, telèfon gratuït i confidencial). Si es sospita que alguna dona i/o criatura està patint violència al teu voltant, cal actuar i trucar al 112 perquè les violències masclistes són delicte públic i és responsabilitat de tothom aturar-les.
Sí, però s’ha cribrat els casos a fi de donar la màxima atenció i alhora minimitzar el risc de contagi i propagació del coronavirus. Es segueix donant atenció presencial a aquells que són especialment vulnerables i a d’altres es fa seguiment telefònic i/o se’ls ajuda amb la compra. Totes les persones reben atenció d’alguna o altra manera d’acord amb la situació i coordinants amb les famílies i les persones implicades.
De moment sí. I des del Consell Comarcal també s’ha coordinat una comanda conjunta per intentar evitar que en manqui més endavant.
Sí, s’ha fet una coordinació també amb la treballadora social del CAP, qui ens ha fet arribar casos als quals també és important que fem seguiment d’alguna o altra manera i així s’està fent.
A banda, els Serveis Socials es coordinen amb el Servei Local de Teleassistència (Televida) i Diputació de Barcelona per anar arribant a les persones majors de 65 anys, usuàries o no del teleassistència i que no estiguin detectades per Serveis Socials o Àrea Bàsica per poder oferir també seguiment i suport de manera gratuïta.
A dia d’avui tothom està bé i ho tenen tot controlat. De moment tenen el material suficient però estan esperant que els n’hi arribi més perquè no els n’hi manqui.
No, perquè cal seguir el protocol de la Generalitat de Catalunya i evitar al màxim possibles contagis. Es fan videoconferències i diàriament es publica informació i fotografies dels residents al web i a les xarxes socials.
Si. Aquesta setmana van arribar els aliments de la Creu Roja amb normalitat i ja s’han repartit els primers lots.
De moment en l’àmbit pròpiament de Serveis Socials s’arriba amb el personal habitual. Ara bé, s’ha ofert la possibilitat d’apuntar-se telefònicament en una llista a l’Ajuntament per si en algun moment pot ser necessari. La coordinació la farà la treballadora social del municipi, i en cas que es necessités algú, sempre seria per tasques senzilles que no impliquessin irrompre en la intimitat de les persones i mantenint les mesures de protecció necessàries.
Sí , però només per fer les compres realment necessàries d’aliments i productes bàsics. Cal procurar fer la compra per diversos dies, per evitar així haver de sortir tan sovint. Cal sortir a comprar sol, fent el camí més curt a l’establiment i retornant a casa un cop acabada la compra. Sempre que sigui possible, s’ha d’intentar utilitzar el servei a domicili.
Dins de la botiga, s’hi ha d’estar el menor temps possible, evitar les aglomeracions i mantenir la distància de seguretat amb la resta de persones de 1- 2 metres. Cal utilitzar, sempre que es pugui, guants d’un sol ús. Si no se’n veuen a l’entrada, cal demanar-ho al botiguer/a.
Demaneu a algú que us faci arribar els aliments o productes bàsics que facin falta . Si no hi ha opció, cal evitar que els menors entrin dins l’establiment.
Només estan oberts els establiments d’alimentació i els de serveis bàsics que ha decretat el govern. La majoria han reduït l’horari d’atenció al públic, i alguns ofereixen el servei de domicili.
Telèfon: 938 387 008 Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h a porta tancada Correu electrònic: aolle@afys.cat
Telèfon: 938 387 625. Telèfons mòbils de contacte : 646397907 / 606190135 / 648502374 Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h a porta tancada. Correu electrònic: ppla@segurosbilbao.com
Telèfon: 938 387 032 Per incidències, cal trucar de 10.00 a 13.00 h i de 15.00 a 19.00 h i s’enviarà un tècnic. La botiga estarà tancada.
Telèfon: 938 387 278 Horari: de dilluns a divendres de 6.00 a 21.00 h Horari: dissabte i diumenge de 7.00 a 21.00 h
Telèfon: 600 398 139 Tancat, però s’ofereix per si algú necessita mascaretes
Telèfon: 938 387 344 / 650 020 676 Horari: de dilluns a divendres d’11.00 a 13.30 h. Cal contactar-hi per altres horaris.
Telèfon: 938 387 098 Horari: de dilluns a diumenge de 8.00 a 11.00 h.
Telèfon: 938 387 725 / 679 496 361 Horari: dilluns, dimarts i dimecres de 9.00 a 13.00 h, tarda tancat; dijous i divendres de 9.00 a 13.00 h i de 16.30 a 19.30 h; dissabtes de 9.00 a 13.00 h. Servei a domicili / Recollida a botiga. Comandes per WhatsApp o telèfon.
Telèfon: 626 011 502 Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h i de 17.00 a 19.00 h. Horari de 9.00 a 13.00 h els dissabtes. Diumenge tancat. Servei a domicili. Comandes per telèfon o WhatsApp.
Telèfon: 938 387 568 / 646 822 323 Tancat. Ofereix venda de productes. Contactar-hi per telèfon o WhatsApp. També s’ofereix per entregar mascaretes.
Telèfon: 938 387 050 / 608597380 Tancat . Però s’ofereix per si algú necessita mascaretes o algun altre producte
Telèfon: 664 330 794 Horari: de dilluns a dissabte de 10.00 a 12.00 h. No té servei a domicili, però en cas de necessitat es pot portar a casa.
Telèfon: 938 387 000 Horari: de dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h i de 17.00 a 20.00 h; dissabtes: de 9.00 a 13.00 h. Tarda tancat
Telèfon: 938 387 111 Horari: de dilluns a diumenge de 8.00 a 13.00 h. Només servei de forn. No cafeteria.
Telèfon: 616 952 108 Horari: de dilluns a divendres de 8.00 a 13.00 h i de 16.15 a 19.15 h; dissabtes de 8.00 a 13.00 h. Tarda tancat .
Telèfon: 623 398 134 Obertura el proper 27 de març . Només servei a domicili. Comandes per telèfon i WhatsApp de 9.00 a 11.00 i de 16.00 a 18.00 h. Horari de repartiment de 7.30 a 9.00 h de dimarts a diumenge.
Telèfon: 938 387 173 Horari: de dilluns a divendres de 8.00 a 13.00 h. Dissabte tancat. Servei a domicili. Es pot comprar a través de la web : www.cadena88.com/illa
Telèfon: 938 387 704 / Servei d’urgències: 692 958 799 Horari: de dilluns a divendres de 10.00 a 13.00 h.
Telèfon: 938 387 372 Horari: de dilluns a dissabte de 9.00 a 13.00 h i de 17.00 a 20.00 h.
Telèfon: 938 387 545 Horari de dilluns a divendres de 9.00 a 13.30 h; dissabte de 9.00 a 14.00 h. Tardes de 17.00 a 20.00 h de dilluns a dissabte. Fa servei a domicili. Els encàrrecs es poden fer per telèfon.
En cas de necessitar el servei, cal contactar amb Taxi Arnaus. Telèfons: 646 979 594 / 670 456 007 Serveis: turisme (només 1 persona); furgoneta (màxim 2 persones).
Sí. S’han eliminat diversos horaris de dies feiners i de cap de setmana. Consultar-ho a la web de l’empresa Sagalés www.sagales.com/linies-regulars o telefoneu al 902 13 00 14.
Si, només les parades d’alimentació. Servei a domicili. Comandes per telèfon o WhatsApp Fruiteria Jordi Aguado, telèfon 650 653 380 Fruiteria Miquel Veraguas, telèfon 675 194 897
Sí, funciona dins dels horaris habituals.
Sí, i cal mantenir l’espai net i dipositar les escombraries en el seu contenidor corresponent i en cap cas abocar voluminosos dins i fora dels contenidors.
No, el Consorci del Bages per a la gestió de residus la té tancada com a mètode de prevenció per a les persones que hi treballen i les que hi fan aportacions de deixalles. Es reobrirà tan bon punt sigui possible i segur per a la salut de les persones.
No. No és segur per a la salut dels operaris ni les persones a qui se’ls retira. Si hi havia recollides previstes s’ajornaran fins a la represa del servei.
S’han de prendre les següents mesures:
No està permès com a mesura de prevenció per evitar riscos d’infecció per COVID-19 o accidents que requereixin l’assistència dels equips d’emergències o saturació de centres mèdics o hospitals.
No es pot fer. Les mascotes s’han de passejar a prop de casa.
Es pot fer a prop del domicili on residim i el temps just per fer-les i retornar a casa. Es recorda que sempre s’han de recollir els excrements.
Segons les indicacions del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, no es permet tenir cura d’un hort particular, no professional. Sí que es pot, en el cas que sigui l’activitat professional.
Sí, sempre que sigui una persona sola i amb el corresponent justificant que ho acrediti.
Sí, a partir de 5è de Primària tenen una plataforma virtual que els permet la connexió entre l’alumnat i el professorat. Per l’alumnat dels cursos inferiors hi ha intercanvi a través de correu electrònic o missatgeria unidireccional tipus WhatsApp. Cal tenir en compte que tota activitat dirigida als alumnes no serà avaluable per tal de respectar l’equitat i els recursos de l’alumnat.
Per aquests dies de confinament les educadores de la Llar d’infants es comprometen a enviar per correu electrònic a les famílies les activitats interactives entre infants i famílies.
Les activitats estan distribuïdes per nivells (0-1anys/1-2anys/2-3 anys) i s’enviaran a les famílies cada dimarts i dijous mentre es mantingui la situació de confinament.
A part d’exercir les seves funcions habituals, ara també vetlla pel compliment de les ordres de confinament i les restriccions de desplaçament i cal obeir les seves indicacions.
Els cementiris municipals estan tancats per a les visites. Només s’obriran en cas d’enterrament.
El servei de la brigada municipal neteja els carrers i les papereres un cop per setmana i la plaça Major el dimecres, després del mercat. Si convé, s’actuarà més sovint.
Sí. Els serveis mínims administratius i el teletreball dels tècnics municipals permet donar sortida a tràmits i peticions que no requereixen activitat presencial a l’exterior.
Sí, telemàticament a través de la pàgina web municipal (www.avinyo.cat) i en particular a la seva secció de tràmits www.avinyo.cat/seu-electronica/tramits-i-gestions/.També per via telefònica (93 838 77 00) s’atendran totes les consultes de 9.00 a 14.30 h. No hi ha atenció presencial tret d’aquells casos d’urgència.
Sí. Els terminis de tots procediments administratius iniciats per l’Ajuntament d’Avinyó han estat interromputs mentre duri la vigència del decret d’estat d’alarma i/o les seves pròrrogues. El còmput s’activarà de nou un cop perdi la seva vigència.
Ajuntament No atenció al públic presencial Telèfon: 938 387 700 Horari: de 9.00 a 14.30 h www.avinyo.cat
Vigilant municipal Telèfon: 747 85 84 41 Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 h i dilluns, dijous i divendres de 18.00 a 20.00 h
Consultori mèdic Telèfon: 938 388 855 Horari: Dilluns i dijous de 8.00 a 15.00 h / Dimarts de 13.00 a 20.00 h / Dimecres i divendres de 8.00 a 13.00 h Fora d’aquest horari, cal adreçar-se al CAP d’Artés. Telèfon: 938 202 060