Notícies

  • Participa en l'elaboració del Reglament regulador del Consell d'Infants 22 de maig de 2020

    Fins al 2 de juny pots expressar la teva opinió sobre com ha de ser el Consell d'Infants d'Avinyó que es constituirà a Avinyó. Omple el formulari adjunt i fer-lo arribar a l'Ajuntament a través de la Seu Electrònica.

  • Convocatòria de Ple 22 de maig de 2020

    Sessió ordinària del Ple de la Corporació pel dia 27 de maig de 2020 a les 20 hores, a la Sala de Plens de la Casa de la Vila

  • Interior restaurant Els restaurants i bars d'Avinyó ja poden obrir l'interior 22 de maig de 2020

    Els bars i restaurants d'Avinyó ja poden obrir les instal·lacions interiors. És un dels canvis que s'han publicat avui divendres 22 de maig al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) per a les localitats de menys de 10.001 habitants i una densitat de població de menys de 100 habitants per km². L'ocupació interior pot ser de fins al 40% i la de la terrassa continua al 50%.

  • Mascareta obligatòria Les mascaretes són obligatòries en l'espai públic 21 de maig de 2020

    A partir de dijous 21 de maig és obligatori l'ús de mascaretes per a les persones a partir dels 6 anys sempre que no es pugui mantenir una distància de 2 metres. És recomanable el seu ús en infants de 3 a 5 anys.

    ► S'aconsella que les mascaretes siguin quirúrgiques o higièniques i que tapin nas i boca.

    No és obligatori el seu ús en:

    → Persones amb dificultats respiratòries que ho tinguin contraindicat per motius de salut, discapacitat o dependència.
    → En activitats incompatibles, com menjar i beure
    → Per causa de força major o situació de necessitat.

  • Consultori mèdic d'Avinyó: Informació important 20 de maig de 2020

    L'equip del Consultori mèdic d'Avinyó citarà els pacients crònics per realitzar els controls pertinents. Cada malalt rebrà una trucada per tal de concertar la cita. Aquest procés es farà de manera planificada per tal d'evitar trànsit de persones a les instal·lacions i saturació a la sala d'espera. 

    Recordeu que:

    • Si teniu necessitat d'anar al Consultori per una visita amb el/la metge/ssa o l'equip d'infermeria, cal que truqueu abans d'anar-hi per organitzar l'atenció presencial i evitar cues.
    • Pots fer tràmits a l'espai digital "La meva salut". Si encara no disposes d'accés, demana'l a lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t o bé truca al telèfon 900 053 723, de dilluns a divendres, de 8 a 20 h.

     

     

  • Les accions dels Serveis Socials d'Avinyó davant la crisi de la Covid-19 20 de maig de 2020

    L'equip de professionals dels Serveis Socials de l'Ajuntament d'Avinyó treballa en primera línia detectant i donant solució a les necessitats dels col·lectius més vulnerables. Des que va començar la pandèmia de la Covid-19, han concentrat els seus esforços a pal·liar les problemàtiques que l'emergència sanitària ha provocat en algunes famílies d'Avinyó. I això ho han fet sense deixar de resoldre les qüestions diàries no relacionades directament amb la covid-19.

    Accions especials dels Serveis Socials durant la crisi de la Covid-19

    ⇒  Mantenir el contacte amb els nens i nenes de l’Aula socioeducativa fent seguiment, proposant-los activitats, ajudant-los amb certes tasques escolars i fent suport emocional.

    ⇒  Detectar casos de famílies on faltaven dispositius electrònics per seguir les classes i/o on hi havia problemes de connectivitat i resoldre’ls.

    ⇒  Seguiment de dones en situació de vulnerabilitat i coordinació amb el SIAD o derivació.

    ⇒  Gestió i repartiment de les targetes menjador pels alumnes becats.

    ⇒  Reestructuració del SAD per poder atendre presencialment els casos de major complexitat i necessitat i fer el seguiment de la resta.

    ⇒  Coordinació amb el servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona per arribar a totes les persones més vulnerables independentment de si eren usuaris o no del servei de teleassistència o de Serveis Socials.

    ⇒  Contacte i detecció de necessitats a totes les persones majors de 65 anys del municipi (s’ha contactat entre 180-190 persones) resolent demandes i restant a disposició per qualsevol cosa, en qualsevol moment.

    ⇒  Serveis puntuals, a demanda, de compra i farmàcia principalment segons les necessitats detectades o manifestades.

    ⇒  Repartiment aliments i ampliació de les ajudes via Creu Roja per arribar a totes les demandes presentades.

  • Ajuts per pagar el lloguer per a famílies que passen dificultats econòmiques per la Covid-19 20 de maig de 2020

    La Generalitat de Catalunya ofereix una línia d'ajuts extraordinària de 14,5 milions d'euros per pagar el lloguer de famílies amb dificultats econòmiques sobrevingudes per la crisi sanitària.

    Els ajuts són directes per pagar un màxim de 6 mensualitats de lloguer, des d'abril a setembre.

    Dues de les condicions principals per accedir-hi són:

    ► Estar a l'atur, haver patit un ERTO o una retallada de sou a conseqüència de la COVID-19, amb un nivell de renda familiar i un lloguer no superior a 900 euros.
    ► Que les despeses de lloguer i dels subministraments bàsics igualin o superin el 35% dels ingressos nets de la unitat familiar.

    Els ajuts s'atorgaran per ordre d'arribada fins a exhaurir el pressupost.

    Tens tota la informació en aquest enllaç:
    http://habitatge.gencat.cat/ca/detalls/Tramits/22066_Ajuts_lloguer_Covid

    Si tens dubtes, et pots posar en contacte amb el número d'atenció telefònica 900 922 841, que ofereix assessorament de 9 a 14 hores.

  • Cartell Setmana sense fum Desconnecta't de la cigarreta, endollat a la vida: la vida lluny del tabac 18 de maig de 2020

    El consum de tabac mata 10.000 persones cada any a Catalunya, i malgrat que la COVID-19 ha afectat la nostra vida en molts aspectes, continua essent important l’abordatge d’aquesta temàtica adaptant-nos a la nova realitat.

    En aquest sentit, un any més, la Diputació de Barcelona participa en l'organització de la XXI Setmana Sense Fum, que se celebrarà del 25 al 31 de maig de 2020, amb el lema "Desconnecta't de la cigarreta, endollat a la vida".

    La Setmana té com a objectiu sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se, abandonar el consum de tabac i poder gaudir d'un ambient lliure de fum. Per aquest motiu s'ha posat en marxa una enquesta que pretén conèixer el consum i l'opinió de la població general en temes d'actualitat sobre tabaquisme.

    L'enquesta estarà activa del 5 al 25 de maig, i pot participar-hi qualsevol persona major de 14 anys. Durant la Setmana Sense Fum es donaran a conèixer els resultats, que estaran disponibles en el web de la XXI Setmana Sense Fum.

    Enllaç a l'enquesta

     

     

  • Desconfinament Fase 1 Novetats sobre la nova etapa de desconfinament 18 de maig de 2020

    Què es pot fer a les regions en la fase 1?

    Trobades i desplaçaments

    - Fer trobades de fins a 10 persones que no conviuen al mateix domicili, tant a l’aire lliure com a casa
    - A les trobades, s’ha de mantenir la distància de seguretat i, en cas que no sigui possible, s’han de reforçar altres mesures de prevenció, com rentar-se les mans sovint
    - Desplaçar-se dins la mateixa regió sanitària

    Establiments i restauració

    - Anar a les terrasses dels establiments de restauració, que han de reduir a la meitat el seu aforament habitual.
    - Anar a comprar o gaudir de serveis en establiments que fins ara estaven tancats i que no superen els 400 m2. No cal cita prèvia.
    - Amb cita prèvia, es poden utilitzar els serveis concessionaris d’automoció, els d’inspecció tècnica de vehicles (ITV) i els centres de jardineria.
    - Anar a comprar a mercats ambulants a l’aire lliure a la via pública, amb una quarta part de les parades habituals i amb un 30% de l’aforament.
    - Allotjar-se en hotels i establiments turístics, sense fer ús de les zones comunes.

    Cultura, lleure i esport

    - Assistir a espectacles culturals. D’un màxim de 30 persones en espais tancats. D’un màxim de 200 persones a l’aire lliure.
    - Visitar museus,amb restriccions del 30% de l’aforament.
    - Anar a biblioteques per al servei de préstec i devolució de llibres.
    - Fer esport a centres d’alt rendiment, instal·lacions esportives a l’aire lliure i centres esportius. S’ha de demanar cita prèvia i seguir les mesures establertes.
    - Participar en activitats turístiques per la natura en grups d’un màxim de 10 persones i mitjançant cita prèvia.

    Culte i dol

    - Anar a llocs de culte, sempre que no se superi un terç de l’aforament.
    - Celebrar vetlles i enterraments, tant públics com privats: De fins a 10 persones si es realitzen en espais tancats. De fins a 15 persones si són a l’aire lliure.
    - El seguici per a l’enterrament o comiat per a la cremació de la persona difunta es restringeix a un màxim de 15 persones, a banda de la persona que l’oficia.

  • Distància de seguretat No abaixem la guàrdia davant la covid-19: jo em quedo a casa 15 de maig de 2020

    Els ciutadans tenim a les nostres mans la resposabilitat de combatre el nou virus i fer costat als equips sanitaris i serveis essencials per poder sortir el més aviat possible de la situació d'alarma i confinament que viu el món.

    Hem de recordar que estem encara en les primeres fases de desconfinament progressiu, que les nostres obligacions no han canviat les darreres setmanes i que no ens hem de deixar endur per una falsa sensació de seguretat. No podem transitar pel carrer durant tot el dia, no podem passejar en grups i quan entrem a un comerç, hem de respectar les mesures de seguretat que ens protegeixen a nosaltres i als nostres veïns. Cal dur mascareta, mantenir la distància de seguretat i mantenir una escrupulosa higiene.

    Recordem les obligacions ciutadananes davant la covid-19

    Respectar els horaris i normes de sortida per als nens i per fer esport.

    • Cal rentar-se les mans sovint.

    • Cal tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida.

    • S’ha de mantenir una distància prudencial entre les persones (entre 1 i 2 metres).

    • S’ha d’evitar el contacte proper amb persones que tinguin símptomes d’infecció respiratòria.

    • Cal evitar la compartició de menjar i estris sense netejar-los degudament.

    • Després de manipular objectes, sobretot a llocs públics, cal abstenir-se de tocar-se la boca, el nas i els ulls sense haver-se rentat abans les mans.

    • S’han d’evitar les aglomeracions i els espais tancats amb un gran nombre de persones.

    • Cal protegir la gent gran i les persones amb malalties cròniques i evitar les visites als centres residencials.

    • Cal fer un ús responsable del sistema de salut i només acudir als centres sanitaris quan sigui estrictament necessari.

     

  • Llar d'infants L'Estel Preinscripcions a la llar d'infants municipal L'Estel 15 de maig de 2020

    Del 13 al 22 de maig del 2020 (ambdós dies inclosos) els pares interessats a portar els fills a la llar d'infants L'Estel d'Avinyó poden fer la preinscripció, que aquest any serà online. Cal  omplir  i signar la sol·licitud que l'Ajuntament ha fet arribar a casa de cadascuna de les famílies amb fills en edat d'anar al centre. Cal fer arribar aquesta, juntament amb la documentació que es demana,  via correu electrònic al centre  (sol·licitud i documentació escanejada a liestelavinyo@gmail.com).

    Tanmateix la llar d'infants ofereix la possibilitat que la preinscripció es pugui presentar de manera presencial per totes aquelles famílies que no els és possible fer els tràmits online. En aquest cas, el centre ha reservat del 19 al 22 de maig, amb cita prèvia. (Per sol·licitar hora s’ha de trucar al 657 72 84 74.)

    Per garantir la seguretat de tothom, es recomana que vingui una sola persona, amb la documentació preparada (fotocòpies fetes), amb mascareta i guants.

    La documentació que cal adjuntar és la següent:

    - Fotocòpia del llibre de família (pàgina on figura el nen/a)

    - Fotocòpia del DNI del pare, mare o tutor legal del nen/a

    - Fotocòpia de la targeta sanitària individual del nen/a

    - Altres documents que acreditin diverses circumstàncies ( carnet de família nombrosa, beneficiaria per renda mínima d'inserció, discapacitat de l'alumne, el pare, la mare, el germà/na, malaltia crònica de l'alumne/a que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic i existència de germans al centre sol·licitat)

    Informació complementària

    - Llista de sol·licituds amb la puntuació provisional: 2 de juny de 2020

    - Presentació de reclamacions: del 3 al 9 de juny de 2020

    - Sorteig del número de desempat: entre el 10 i el 12 de juny de 2020

    - Llista ordenada definitiva: 16 de juny de 2020

    - Període de matriculació: del 17 al 23 de juny de 2020, ambdós inclosos (la direcció de la llar d'infants es posarà en contacte amb vosaltres)

  • L’Ajuntament d’Avinyó aprovarà el reglament que regularà el Consell d’Infants 15 de maig de 2020

    Una consulta pública recollirà l'opinió ciutadana que podrà expressar les seves inquietuds i propostes, tal com es disposa  en l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-, amb caràcter previ a l'elaboració del Reglament.

    El reglament pretén:

    - Obtenir una figura de representació dels nens i nenes de 4t, 5è i 6è de primària i un espai on poden exercir el seu dret a debatre, expressar la seva opinió, prendre decisions i que les seves propostes tinguin veu al Ple de l’ajuntament a fi de contribuir a millorar el seu municipi  i poder participar en el plenari comarcal per a participar ena aquells temes promoguts per la comarca.

    - Crear una estructura vàlida i estable de participació dels infants i de comunicació entre aquests i les autoritats municipals.

    - Desenvolupar una major sensibilitat cap a la relació entre el municipi i els infants.

    - Desenvolupar estratègies per treballar la democràcia participativa.

    - Potenciar la participació i fomentar el debat dels infants sobre temes que els interessi de la vida al municipi.

    - Aconseguir que els infants tinguin la possibilitat de manifestar i decidir com volen que sigui el seu municipi.

    - Assolir que les persones adultes del municipi reconeguin els drets dels infants, valorin la seva opinió i la tinguin en compte.

    - Aportar als responsables polítics la visió que tenen els infants sobre el municipi perquè la seva opinió es tingui en compte a l’hora de prendre decisions que els afecten com a vilatans.

    Com puc donar la meva opinió?

    - Els ciutadans que vulguin fer aportacions al nou reglament tenen fins al 2 de juny per donar la seva opinió en el formulari que adjuntem.

    - Caldrà fer arribar aquest document a l'Ajuntament a través de la Seu Electrònica (omplir la sol·licitud i adjuntar el formulari) 

    .

  • Vermut Matiner Agraïment a tothom qui ha fet possible la Fira dels Matiners 2020 11 de maig de 2020

    Enguany la Fira dels Matiners s’ha gaudit de manera diferent: l'hem celebrada confinats i remullats, però amb l’escalf del veïnat ben a prop! Agrair a la Comissió de la Fira per l'organització i a la col·laboració dels Grallers i Timbalers, Grup de Campaments l’Esparver, Ràdio Avinyó, IE Barnola, Biblioteca d’Avinyó, comerços i establiments de l’UBSA i Josep Careta pel muntatge de vídeos. I a tothom qui ha publicat vídeos i imatges a les xarxes socials!
    Recordeu que si voleu reviure aquesta edició tan especial de la Fira dels Matiners ho podeu fer a través de:

    ⇒ Vídeos a Televisó d’Avinyó (tv per cable)

    Instagram de la Fira dels Matiners

    Instagram de l’Ajuntament d’Avinyó

    Hashtag d'Instagram #firamatiners2020

    ⇒  Facebook de la Fira dels Matiners

    Facebook de l’Ajuntament d’Avinyó

    Twitter de la Fira dels Matiners

    Twitter de l’Ajuntament d’Avinyó

    Ens retrobem al 2021 amb més força! Salut i Matiners!

  • Reobertura deixalleria La deixalleria d'Avinyó i la deixalleria mòbil, en funcionament 11 de maig de 2020

    La deixalleria reprèn el servei a tots els ciutadans d'Avinyó, inclosos els particulars, a partir del dimarts 12 de maig. És molt important seguir les instruccions d'higiene i seguretat per fer-ne un ús adequat i evitar les aglomeracions, sobretot els primers dies.

    El servei de deixalleria mòbil tornarà a l'horari habitual minimitzant el contacte entre els tècnics i els usuaris. La podreu trobar cada primer i tercer dimecres de mes, de les 9.30 h a les 11.00 h a la plaça Major.

     

     Horari Deixalleria d'Avinyó

    • Dilluns, tancat
    • Dimarts i dijous, de 17.00 h a 19.00 h
    • Dimecres, divendres, dissabte i diumenge, de 12.00 h a 14.00 h

  • Fira dels Matiners Reviu la Fira dels Matiners 2020 a través de Televisió d'Avinyó 10 de maig de 2020

    L'edició d'enguany de la Fira dels Matiners ha estat ben singular degut a l'emergència sanitària produïda per l'epidèmia del covid-19. Si bé la participació física dels avinyonencs i els visitants no ha estat possible als carrers d'Avinyó, s'ha viscut una edició especial a les xarxes a través dels vídeos que els artífexs i col·laboradors de la fira han volgut compartir amb tothom. Televisió d'Avinyó (tv per cable) emet el recull d'aquestes produccions audiovisuals perquè tothom en pugui gaudir, tot esperant l'edició de l'any que ve.

    En un altre canal es pot veure el vídeo complet de l'edició de 2017 de la Fira dels Matiners.

  • Cartell Matiners 2020 Fira dels Matiners 2020: aquest any, des de casa 5 de maig de 2020

    PROGRAMA FIRA MATINERS 2020

    AQUEST ANY, DES DE CASA, UNA FIRA DIFERENT!

    ► Tota la setmana

    - Publicacions imatges, vídeos i històries en directe per Instagram.

    - Publicacions personatges històrics  / Xarxes socials / Espai Matiners

    - Podcast del programa de Catalunya Ràdio “En guàrdia!" sobre "La Guerra dels Matiners".

    - Vídeos i imatges de la UBSA / Xarxes socials

    - Vídeos d’altres edicions de la Fira / Canals d’Avinyó TV per cable
     

    ► Dissabte 9 de maig

    - Domassos als balcons

    - 10.00 h a 12.00 h / Especial Matiners Ràdio Avinyó.
     

    ► Diumenge 10 de maig

    - Tot el dia/ Jocs familiars i tradicionals/Xarxes socials / Grup de Campaments l’Esparver

    - 9.45 h/ Tamborinada / Tocada de tambors des de casa

    - 10.00 h a 12.00 / Especial Matiners Ràdio Avinyó (reemissió)

    - 12.45 h / Vermut des del balcó

    - 13.00 h /Toc de carlins/ Grallers i Timbalers d’Avinyó

    - 17.00 h/ Polca avinyonenca / Gaudim-la amb el veïnat

     

    #firamatiners2020

    Estigueu atents a les xarxes!

  • Cartell comerç local Avinyó se suma a la campanya "Ara et toca a tu: Gràcies!" per reconèixer l'esforç al comerç de proximitat 5 de maig de 2020

    El comerç dona vida al nostre municipi, i ara més que mai, volem llançar un missatge d’agraïment als nostres comerciants. És l'hora de comprar a casa nostra, posar en valor el comerç de proximitat i recolzar l’impuls de l’activitat econòmica local. 

  • Cartell mosquit tigre Nova campanya per controlar el mosquit tigre 4 de maig de 2020

    La manera més efectiva de frenar la proliferació del mosquit és evitar la posta d'ous i el creixement de les larves. Això només s'aconsegueix eliminant els llocs d'aigua on creixen, habitualment acumulacions en recipients que es deixen a la intempèrie.

  • Activitat física segura Recordeu les condicions per fer activitat física a l'exterior de manera responsable 1 de maig de 2020

    A partir del dissabte 2 de maig, el ciutadans ja podem fer sortides a l'exterior de manera esglaonada i controlada. Igualment es podrà practicar activitat física. Reviseu les condicions per a la vostra seguretat i la dels vostres veïns.

  • Informació important per al pagament d'impostos 30 d'abril de 2020

    Si  disposeu d’un document amb el termini de pagament vençut, heu de tenir en compte les següents situacions:

    ► Si es tracta d’un rebut de cobrament periòdic, atès que el seu termini de pagament ha estat ampliat, podeu efectuar el pagament amb el mateix rebut:

    - Pagament en els caixers automàtics habilitats a l’efecte.

    - Pagament a l'adreça http://orgt.cat/pagartributs.

    - Pagament per telèfon, trucant al número 932 029 802

    ► Si es tracta d’una liquidació d’ingrés directe, atès que el seu termini de pagament s’ha vist ampliat, podeu:

    - Descarregar-vos un nou document de pagament a http://orgt.cat/pagartributs, des d’on també podreu efectuar el pagament.

    - O bé efectuar el pagament per telèfon, trucant al número 932 029 802.

    ► Si es tracta de la notificació de la provisió de constrenyiment, atès que el seu termini de pagament s’ha vist ampliat, podeu:

    - Descarregar-vos un nou document de pagament a http://orgt.cat/pagartributs, des d’on també podreu efectuar el pagament.

    - O bé efectuar el pagament per telèfon, trucant al número 932 029 802.

    Recordeu el nou calendari fiscal de l'Ajuntament d'Avinyó

    Per tal de minimitzar l'impacte negatiu que ha comportat la restricció d'activitat decretada per la declaració d'estat d'alarma davant la pandèmia del Covid-19, l'Ajuntament d'Avinyó ha acordat l'allargament dels terminis de pagament dels dos impostos que estaven previstos de cobrar abans de l'estiu: l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM) i l'Impost de Béns Immobles urbans (IBI).

    El nou calendari fiscal per aquests dos impostos queda així:

     

    Data d'inici

    Data de fi

    IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA

    2 de març

    2 de juny

    IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES URBANS

    4 de maig

    1 de setembre

    Els períodes de pagament dels altres impostos no es modifiquen donat que no comencen fins al mes de setembre.

Darrera actualització: 09.04.2015 | 13:49
Darrera actualització: 09.04.2015 | 13:49